Sunday, 8 May 2011

Aku Paling BENCI dengan........................

1. corak bulat-bulat yg banyak. @_@ eeii,  gelinya aku bila tgok bnyk corak bulat2. meremang bulu tengkok bila menegoknya.. grrrrr~~  . contohnya mcm ni kt bwh niyh. wlwpon wrna fveret aq tp ttp geli nk tgok. huhu.




lagi satu bentuk bulat2 yg slalu dijumpai adalah msa bulat2 yg kt ujian buta warna tuhh. adoyyy.. gelinyaa. nsb bek gk la aq pass gk ujian warna msa amek lesen dlu. kalu x, free ja aq gagal. gagal bukn sebb buta wrna, tp gagal sebb geli dgn bulat2. haha 

2. suasana yg panas dan kering. hehehe.. dan aku pling suka msa hujan dan suasana yg sejuk. (bnyk songeh sgt minh niyh. p dok kutub ura la. sjuk sentiasa. haha). sukanya dengan suasana mcm kt bwh niyh. matahari pon xterik sgt. sedang2 jaa. hehe



3. suasana yg sgt sesak dan udara yg tercemar dgn bnyk asap. eiii.. sgt tidak selesa dgn keadaan mcm tuh.

4.  PEROKOK ! haa! ptotnya yg ni tuleh no 1 tdi. tp terlupa plak. tolongla wahai perokok2 sekalian. apa la yg SYOK SANGAT dengan merokok tuh ?? macho ?? hello cik abg, merokok tu bukn macho tp hancho ! bila merokok dh laa gigi jdi kuning, mulot bau longkang plak tuh ! macho ka mcm tuh ?? tepuk dada tnya diri sendri la. kalo dengn merokok tu diktakn kononnya macho, memang x laa. bgi aku macho tu orng yg berbadan sasa, mukanya jantan ala ala Aaron Aziz tu baru macho yg sebeno benonya.haha. dan aku mintak simpng laa bnyk2, xmo la dpt suami seorng perokok nnty.  hehe. bila aq mkn kt luaq, kalu ada ja orng yg merokok kt sekeliling aq dan smpy aq terbau ngn asap rokok dya tuh, aku akn ttp mulot ngn idong . pastu aq ckp kuat2 "eeii,,busuknya !" haha. kejam ka ? tp biaq laa. dah sah2 tuleh papn tnda DILARANG MEROKOK kt dinding tuh. nk kta buta hurop , muka nmpk cm muka p skolah. haha. xto la..


5. PENIPU ! bila kita memberikan kepercayaan kepda seseorng tuh, mksodnya aku rasakn yg dia adalh sahabt yg boleh dipercyai. TAPI ! bila sekali ja aku dpt tw yg dia tipu aku. selmanya aku xkn percya dh kt dya. bila sekali orng tu dh pernah tipu kita, x mustahil dya akn tipu kita lgi. betol x ? wlwpon dya kta dh tobat ka pa ka. sori laa.. xpyh laa dok mai lagak alim lgi kt sini. huh !

6. TAUGE !! hhahaha. mesty bila hmpa bca aku xska toge ni ampa akn ingt aku xmkn sayOq kan ? sayOq len suma aku telan jaa.. tp tolonglaaa. bukn toge. huhuhu.xsuka nyaa, wlwpon toge ni bnyk khasiatnya.. bila punya selera nk mkn mihun atau pon kotiau (my feverettt~~) tp bila tgok ja ada toge dlm tuh, tros ilng mood nk mkn tros. haha.


7.  orang yg suka cerita satu cerita tu sekerat jalan ! haihhh. benci toi.... bila dh cerita dh pastu ttba.. 'ermm , xdk pa laa'. hishhh ! qasa cm nk cabai ja mulot tuh ! kalu dh crita tuh , crita je la bgi habeh. awt ? ayt xsmpy ? kalu xmo crita tuh, jgn laa cerita lnsong ! ni saja dok bwt orng tertnya tnya nk tw apa cerita selnjotnya. bodoh btoi orng yg dok cerita skerat jln niyh.

8. MAT JAMBU . erkkk.. aku xsuka mat2 jmbu ni sbb bukn taste aku laa.. hehe. kalu dh nmanya mt jambu niyh, mesti akn terlints kt fikirn hampa mat2 korea. yuckks. tolongla. comey ka ? ermm. mcm lelaki lembut ja. hehee (k-pop's fans jgn marah . hehe ) . bukan paa, aku xberminat lnsong pon dgn mat2 jambu, bibir merah niyh. huhu.

9. Org yang suka kutok kutok blakang. haaa ! nk ckp orng tuh ckp orng niyh, ckp laa depan2 ! kenapa mesty jdi penakot nk ckp blakng2. xboley ubh apa2 pon laa kalu kita teros kutukc blkng orng tuh. masalh pon xselesai. bwt peqabeh ayq lioq ja. haha. lbih baek p ja teros terng kt orng tuh. lpastu bgtw ja apa yg xpuas hti sgt kt dya. dok kutok blakng bwt pa ? xselesai masalh pon laa kawan..

10. orng yg asalnya dan membesar di utaqa semenanjong. tp dok ckp eeeeeeee kt blkng.. ish3. meh laa kita berbngga dengan loghat utaqa kita. hahaha.. sesetgh orng tu nk sgt pulon ckp kl laa konon. bola pon jadi BOLE ! haahahha.. bwt malu kaum jaa. mana nk letak muka oii. ! aku yg lhir kt kajang dn dibesarkan kt sana smpy umoq 5 thn pon dh xheran nk ckp kl dh aih.. ckp utaqa lgi syiok ! haha. tp bila adk berdik aku yg belah2 kl tu rmy blik, ckp jugk la sleng sana. jdi pelik plak. tp tu pon cmpoq2. hehehehe..

    Apalaaa aku dok mengarOt niyh.. sapa laa nk bca aku mengarOt pnjng2 niyh. hahahaha.. Salam ~

7 comments:

  1. pfffttt~ terasa sbb lani aku dok berkenan benda polka2 nih :DD baju kurung . kasut suma dh polka .. habes la ayuni meluat kt aku T_____T

    ReplyDelete
  2. rom : hahaha.. aq bukn meluat ngn bulat2. cuma geli jaa. hehe. yg pastinya aq x meluat hng aih. hihi =))

    mila : yeah ! no jambu2 here. haha

    ReplyDelete
  3. sme la...x ske jgk laki mrokok..hehehe

    ReplyDelete
  4. sy pn x ska dgn mamat jambu..hehe..

    ReplyDelete
  5. nabil : yeah ! btoi3.
    umi : heheh..
    hares : alamk, lupa aq nk boh kty perry dlm list niyh. hua3

    ReplyDelete